בית ספר עלומים - יוזמות_וחידושים
נווט למעלה
יוזמות וחידושים                                        
 
יוזמות ב"עלומים"              
 
"מנהלת ותלמידים לומדים כלים להצלחה"
 
יוזמה חדשה של מנהלת ביה"ס נורית זיגלר יצאה לדרך בביה"ס.
המנהלת נפגשת כ-8 מפגשים בשנה קבועים ומלמדת את התלמידים כלים מעשיים להצלחה.
ע"פי עקרונות "הקוד המנצח"  התלמידים מגדירים את התחומים החשובים להם, וכן את התחומים בהם הם רוצים להשתפר ובונים תוכנית תוך הצבת מטרות ויעדים לשיפור התחום.
התלמידים יוצרים את ה"תמונה המנצחת" של חייהם ובכך עוסקים בתכנון החשוב ביותר - תכנון חייהם.
 
   
"אני תלמיד מאושר"
מנהלת ביה"ס יזמה תוכנית חדשה בה היא נפגשת עם תלמידי
הכיתות השונות. במפגשים מלמדת המנהלת את התלמידים עקרונות והרגלים שיסייעו בידם להיות ילדים ותלמידים מאושרים שיוכלו להביא לידי מימוש ומיצוי בצורה מיטבית את יכולותיהם.
התוכנית מבוססת על ספריהם של סטיבן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים.
במיוחד וספר הילדים שכתב שון קובי "שבעת ההרגלים של ילדים מאושרים"
 
 
המח"ר בחינוך
 הוראה מערכתית חברתית רלוונטית נלמד וניישם את גישת המח"ר בחינוך שמטרתה: טיפוח מעטפת סביבתית בדמות קבוצת שייכות, שתאפשר למורים ולתלמידים כאחד לממש את מירב הפוטנציאל והייחודיות הגלומים בהם, ולחוות יחד תהליכי למידה משמעותיים.
נחזק יחד את הרגשת השייכות, הביטחון והאחריות ונוביל את בית הספר להישגים לימודיים טובים יותר והתנהגויות חיוביות ומשמעותיות.
נמשיך להפעיל תוכניות מגוונות לקידום האקלים המיטבי והישגי הלומדים בשכבות השונות: פינת החי, קבוצה חוקרת, מולטימדיה, נגינה בשכבת כיתות ד', גינת ערכים, חבורת זמר ,
"קשר רב דורי".
 
"מועדון " שעורי בית
 כל תלמידי ביה"ס בקבוצות קטנות יעזרו עפ"י הצרכים במורות בהכנת שעורי בית במהלך שנת הלימודים.  
 
 
קידום הישגים לימודים
ביה"ס משקיע מאמצים רבים לקדום ושיפור ההשגים והעלאת המוטיווציה ללמידה. אחת הדרכים היא קיום "מבחני הצלחה" בכל כתות ביה"ס שמטרתה יצירת חוית הצלחה. המבדקים יתקיימו אחת לשבוע על יחידת לימוד מצומצמת.
כדי שאתם ההורים תהיו שותפים לתהליך ויהיה לכם מעקב, חשוב שתצידו את ילדכם במחברת מבדקים (המבדקים יתקיימו בעיקר במקצועות המתמטיקה והשפה).
הערכה
הערכת התלמידים ומתן ציון תתבסס על מספר תבחינים:
70%    מבחנים מסכמים
10%    "מבחני הצלחה"
10%    מילוי משימות לימודיות בכתה ובבית
10%    יחס למקצוע.
 
 
בבית ספרנו שתי קבוצות ייחודיות : הקבוצה המשחקת והקבוצה החוקרת.
 
הקבוצה המשחקת
בכדי לאפשר לכלל תלמידי שכבות א-ב בבית הספר להתנסות במשחקים דידקטיים כחלק אינטגראלי משגרת לימודיהם נבחרו להשתתף בתוכנית ייחודית זו תלמידים משכבות אלו שיהיו המובילים בנושא, ייצרו משחקים דידקטיים בהתאם לחומרים הנלמדים בכיתה ויציגו את התוצרים בכיתות.
במסגרת השיעורים התלמידים יבנו משחקים דידקטיים שונים הן מחומרים ממוחזרים (בהתאם לדגש הניתן בבית ספרנו על נושא המיחזור) וכן משחקים דידקטיים שיבנו בעזרת המחשב. השימוש במחשב יכלול עבודה בכלי האופיס השונים (word, power point, , צייר ועוד), עבודה במחוללים אינטרנטיים קיימים וחופשיים לשימוש ובשלב מתקדם יותר הדורש שליטה במיומנויות מחשב גבוהות יותר נלמד לבנות משחקים דידקטיים בתוכנות מיוחדות הקיימות במחשב. בעזרת השימוש במחשב התלמידים ירכשו מיומנויות מחשב רבות ומגוונות אשר יאפשרו להם לתפקד בעולם עתיר מידע וטכנולוגיה.
התלמידים יתנסו ביצירת משחקים לימודים ככלי לפיתוח חשיבה מאתגרת, למידה מתוך הנאה ועניין, ביטוי וחופש היצירה וכן למידה במרחבים משחקיים.
 
הקבוצה החוקרת
שנה"ל תשע"ב הוכרזה על ידי שר החינוך כשנת התזונה והבריאות. לפיכך, הקבוצה החוקרת של בית הספק עוס'ת בנושא "אורח חיים בריא" תוך התמקדות בחקר ממוקד של הרגלי הבריאות של תלמידי ומורי בית הספר.
המחקר יערך תוך שימוש במחשב ככלי להכנת הפרויקט, חיפוש אחרי מידע עכשווי ורלוונטי באינטרנט והערכה
ביקורתית של המידע.
במסגרת השיעורים התלמידים רוכשים כישורים שמאפשרים להם לתפקד בעולם עתיר מידע וטכנולוגיה. מדובר בכישורים של למידה עצמאית, בטיפול במאגרי מידע, בשימוש בתקשורת אלקטרונית ועוד.
התלמידים החוקרים יהוו ציר מרכזי הן בבית הספר והן בביתם לאימוץ אורח חיים בריא.